piątek, 28 września 2012

Fête des vendanges!

     Fête des vendanges w Neuchâtel jest prawie jak święto narodowe! Każdy rodowity mieszkaniec Neuchâtel oczekuje go z niecierpliwością przez cały rok. Święto winobrania przypada zawsze na ostatni weekend września i jest jednym z najpopularniejszych świąt w naszym regionie. 
     Zabawa rozpoczyna się w piątek po południu i trwa do niedzieli późnym wieczorem. Myślę, ze śmiało można powiedzieć, iż zabawa trwa non-stop. Od poniedziałku poprzedzającego ten szalony weekend, właściciele stanowisk montują swoje "cabany" i zaopatrują je w towar (jedzenie, no i oczywiście picie). Fête des vendanges wybiera co roku swoją Miss, którą można podziwiać podczas uroczystości otwierających zabawę, Ci, którzy nie mieli okazji jej podziwiać w piątek, mogą ją zobaczyć w czasie tradycyjnej defilady udekorowanych żywymi kwiatami pojazdów. Tym razem odbędzie się ona w niedziele 30 września o godzinie 14.30 pod hasłem "Tropico-soleil". 
     Tegoroczna edycja jest już 87. z kolei i na pewno przyciągnie, jak co roku, wielu imprezowiczów z okolic oraz z pozostałych kantonów. 
     Osobiście, od 2006 roku, uczestniczę w tej imprezie rokrocznie. Obecność obowiązkowa przez trzy dni! Trzy lata temu zmieniłam trochę mój sposób świętowania - poza włóczeniem się od baru do baru postanowiłam... pracować w jednym z nich. Wymaga to innego zaplanowania weekendu, ale wcale nie jest on mniej przyjemny od tych, które spędzałam wcześniej! Będąc za barem nie muszę szukać w nieskończoność moich znajomych, ponieważ sami do mnie przychodzą ;o) i nikt nie "depcze" mi po nogach przez cały wieczór (tylko przez kilka godzin, które spędzam poza barem). Krótko mówiąc, nie mogłam znaleźć lepszego kompromisu na dobra zabawę. Mój portfel również odczuł różnicę: wcześniej dużo z niego ubywało, teraz po całym weekendzie nie dość, że nie wydaję zbyt wiele, to jeszcze dostaję wypłatę za trzy dni pracy! 
     Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wam wszystkim świetnej zabawy i - mam nadzieję - do zobaczenia w barze Les Brasseurs, gdzie będę w piątek do późnej nocy, a w sobotę i niedziele w ciągu dnia! 
Ania S.

     Przypominamy, że 
spotykamy się dziś na mieście
by wraz z innymi świętować zbiór winogron.
     Zbiórka o godzinie 19.00 przy wejściu do księgarni PAYOT (Rue du Seyon 2, przy Place Pury). Na spóźnialskich czekamy 10 minut. Prognozy pogodowe zachęcające - padać nie powinno. Tych, którzy bawić się będą pierwszy raz, uprzedzamy: będzie tłoczno i głośno, będzie dużo konfetti :-) I będzie fajna zabawa!
     Jeśli ktoś nie może przyjść na 19.00, proszę o kontakt - postaram się mieć telefon "w zasięgu słuchu"!
Mag.

FdV z poprzednich lat/Fot. M. Simm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz