czwartek, 7 marca 2013

Poznajmy się...

     ...nazywam się Kajetana Fidler-Jaccottet. Jestem magistrem filologii romańskiej oraz religioznawstwa. Do Szwajcarii przyjechałam w 2009 roku dzięki stypendium rządu szwajcarskiego, na roczny pobyt badawczy na Université de Lausanne. Od tego czasu mieszkam w Lozannie z mężem i córką.
     Od 2012 roku prowadzę kurs języka polskiego dla dorosłych w tutejszym Université Populaire. Pierwsza grupa już doskonali swoją znajomość polskiego, a wkrótce być może kolejni śmiałkowie zmierzą się z zawiłościami naszego języka - nowy kurs dla początkujących zaczyna się już 7 marca (pisaliśmy o tym tutaj - przyp. red.). Moi uczniowie, osoby związane z Polską rodzinnie lub uczuciowo, na ogół mają już za sobą pierwsze kontakty z naszym krajem i chcą uczyć się polskiego, by móc wreszcie w pełni uczestniczyć w życiu swoich polskich rodzin i przyjaciół. 
     Kurs jest prowadzony nowoczesną metodą komunikacyjną, z użyciem podręcznika „Hurra!!! Po polsku” M. Małolepszej i A. Szymkiewicz, polecanego przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. Uczniowie od pierwszej lekcji zachęcani są do mówienia po polsku, również prowadzący używa tylko tego języka. Kurs podstawowy ma na celu przygotowanie do elementarnej komunikacji dnia codziennego, zapoznanie się z zasadami wymowy, oswojenie z kulturą i w końcu - zmotywowania do dalszej nauki. 
     Wszystkich zainteresowanych zapraszam na stronę internetową Université Populaire de Lausanne lub do kontaktu bezpośrednio ze mną. Mówię po francusku, angielsku i hiszpańsku. 
     Uczenie polskiego to jednak nie jedyna moja działalność w mieście, którym wzgardził Mickiewicz. Od paru lat zajmuję się rysunkiem - zaczęło się od hobby, ale teraz przeradza się to w poważniejszą działalność. Od 2011 roku jestem w zespole petiteposte.com, szwajcarskiego portalu internetowego proponującego niebanalne kartki pocztowe. Moje rysunki można wysłać jako pocztówkę bądź to elektroniczną, bądź staroświecką, papierową. Również w 2011 udało mi się opublikować moje ilustracje w Stanach Zjednoczonych i w Japonii, w zbiorowych publikacjach. Ostatnio pracuję nad serią komiksów dla najmłodszych dzieci, do scenariuszy pewnego argentyńskiego rysownika i scenarzysty, jest to jednak jeszcze bardzo świeży projekt. Zapraszam do oglądania moich rysunków na blogu, tam też znajdują się wszelkie aktualne informacje o mojej rysunkowej działalności. 
Kajetana Fidler-Jaccottet


INFO:
Université Populaire de Lausanne: http://uplausanne.ch/node/1111#.USaG1uK8yIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz